Shaping New Tomorrow gik fra at spire lokalt i Aalborg til at vække interesse i hele Danmark, da de i 2018 i bedste sendetid pitchede deres forretningsidé i Løvens Hule. De tre unge venner ville sælge komfortabelt, stilet herretøj og derved imødekomme den stigende interesse for trenden business casual. Den forretningsidé faldt programmets investorer for, og Shaping New Tomorrow kunne gå fra hulen med en investering fra Just Eat-stifter Jesper Buch og stifter af Combi Service Birgit Aaby.
”Vores deltagelse i Løvens Hule satte virkelig vind i sejlene. Vi havde selvfølgelig regnet med, at synligheden på TV ville have en positiv indvirkning på vores salg, men at det ville have så stor en viral effekt, havde vi ikke set komme. Det er vi naturligvis meget taknemmelige for – og det har været med til at sætte endnu mere og hurtigere gang i vores udvikling og vækst som kendt tøjmærke,” siger Kasper Ulrich, CEO i Shaping New Tomorrow.
Barndomsvennerne fra Aalborg Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak stiftede Shaping New Tomorrow i 2015. Fra 2018 til 2019 steg den unge modevirksomheds omsætning fra 30 mio. kr. til 100 mio. kr., og der blev åbnet en ny flagskibsbutik midt i København. I midten af juni åbnede kædens tredje butik, og derved kunne de sætte kryds ved både Aalborg, København og Aarhus. Kasper Ulrich siger:
”Vi har hele vejen igennem mærket en enorm opbakning fra vores hjemby, hvilket vi er ekstremt taknemmelige for. Vi har længe haft planer om at gøre det til en endnu federe oplevelse at besøge os. Vi glæder os helt vildt til at åbne dørene til vores nye butik på Østerågade 4 i Aalborg. Ved åbningen introduceres vores nye butikskoncept, hvor vi har gjort en dyd i at lytte til vores gæster for skabe en oplevelse udover det sædvanlige. Dem der besøger butikken i weekenden fra den 17. september kan se frem til et brag af en åbningsfest, med god stemning, gratis drikkevarer, live dj og goodiebags til de første.”
”EDC Erhverv har før bistået med at finde vores centrale lokaler på Pilestræde i København, og nu har de hjulpet os med at finde de nye lokaler i hjertet af Aalborg, så vi er meget tilfredse med samarbejdet, og vi er meget tilfredse med vores nye adresse. Vi glæder os til at være endnu mere synlige i bybilledet og have endnu mere plads til vores kunder i den nye store, flotte butik.”
Martin Brasholt Mikkelsen, partner i EDC Erhverv Poul Erik Bech Aalborg siger: ”Vi er rigtig glade for, at vi endnu engang har kunnet finde nogle rigtig flotte lokaler til Shaping New Tomorrow. Østerågade 4A er en oplagt adresse for en spændende detailkæde som dem. Østerågade er et pulserende knudepunkt i Aalborg centrum, der hver dag passeres af mange tusinde mennesker. Butikken ligger midt imellem Algade og Bispensgade, som er byens primære handelsstrøg. Lejemålet er optimalt for Shaping New Tomorrow med to store vinduespartier og et højloftet salgsareal på over 200 m². Desuden har de lagt meget vægt på ejendommens fine udseende, og de har søgt et lejemål, hvor helheden er i spil, herunder den generelle vedligeholdelsestilstand.”
Fra virksomhedens spæde start har de tre aalborgensere haft store ambitioner, men de har trods den blændende succes formået at fastholde begge ben på jorden:
”Vi har altid haft høje målsætninger, og det er centralt for, vi er nået dertil, hvor vi er i dag. Da vi startede virksomheden, skrev jeg en række mål ned i en lille notesbog, og den er lidt sjov at bladre igennem nu. Vi er faktisk et år foran planen, så vi er meget tilfredse med markedets modtagelse af os, men vi er jo nordjyder, så vi løber ikke rundt med armene over hovedet,” siger Kasper Ulrich, CEO i Shaping New Tomorrow, og fortæller om virksomhedens mål for fremtiden:
”Vi har en stærk tro på vores koncept, og vores mål er at blive et internationalt anerkendt tøjbrand. Vi ser derfor et stort potentiale i at satse på endnu flere markeder. Inden for de næste år skal over halvdelen af vores omsætning komme fra udlandet. Derfor har vi investeret et stort tocifret millionbeløb i at erobre nye markeder uden for Danmark.”
Imens resten af modebranchen har kæmpet for at overleve coronakrisen, er Shaping New Tomorrow opsigtsvækkende nok gået igennem krisen med en intakt vækstplan om at fordoble omsætningen fra 100 mio. kr. til 200 mio. kr. Deres koncept har nemlig vist sig at være fordelagtigt i krisetider:
”Vi er i en branche, hvor mange af de store spillere introducerer nye kollektioner hver 14. dag. Det har vi altid været imod. Derfor besluttede vi fra starten, at størstedelen af forretningen skal bygge på såkaldte never out of stock-produkter. Det betyder, at vi laver tøj med et klassisk design, som ikke i samme udstrækning som fast fashion går af mode,” siger Kasper Ulrich og afslutter:
”Det er grunden til, at vi lige nu ikke står med et lager, der er fyldt op med tøj, som ikke længere er på mode. Vi fortsætter med vores vision om at revolutionere herretøjsbranchen og skubbe grænserne for hvor behageligt pænt herretøj kan være. Og vi glæder os til at skabe flere unikke oplevelser med vores gæster i butikkerne.”