Tvillingerne Mikkel og Kasper Dissing tonede på overbevisende stil frem på skærmene, da de i Løvens Hule i januar 2020 præsenterede deres koncept, der gik på at sælge ure online – uden at betale for mærket, men for kvalitet og design. Idéen om at gøre lækre ure tilgængelige for den almindelige forbruger gav genklang i hulen, og DitUr kunne gå derfra med medstifter af Coolshop, Jacob Risgaard, og stifter af Just Eat, Jesper Buch, som en del af ejerkredsen. Kasper Dissing siger:
”Siden starten i 2014 var vores fokus på onlinesalg, men nu tager vi næste store skridt og åbner den allerførste fysiske butik. Vi er sikre på, at stadig mere handel vil foregå online, men vi ser en stor værdi i at have en fysisk butik, hvor varerne kan mærkes mellem hænderne. Derfor har vi valgt at åbne på Store Torv, og hvis det går godt, har vi en målsætning om, at vi inden udgangen af 2023 har en butik i hver af de fire største byer i Danmark. Webshoppen vil dog fortsat være den primære del med den fysiske del som en forlængelse. Det vil fx være muligt at hente sin ordre i butikken, få kompetent rådgivning og få tilpasset sit ur. På den måde ønsker vi at skabe en symbiose mellem online og fysisk butik.”
”Gennem de seneste par år har vi været ude at se en hel del steder og haft mange overvejelser om at åbne butik, så det føles velovervejet, og som det helt rigtige næste skridt for os. Nu har vi fundet et fantastisk lejemål med den perfekte beliggenhed. Store Torv gennemgår en spændende udvikling fra at have været et gennemgangssted til i dag at tiltrække mange interessante butikker bl.a. fordi, det nu er tilladt for restauranter at have udeservering på torvet. Det har skabt en fed stemning i det lækre område, så vi glæder os virkelig til at flytte derind og byde vores kunder velkomne.”
Den nye butik åbner mellem ultimo maj og primo juni. Kasper Dissing fortæller om planerne med stedet:
”Vi kommer ikke til at indrette butikken som en klassisk urmager med tårne, hvor urene er udstillet. Vi vil skabe en anderledes oplevelse med bl.a. lounge og kaffeservering. Stemningen skal være moderne og imødekommende og ikke kun tiltrække ur-entusiaster. Vores ambition har hele tiden været at gøre kvalitetsure tilgængelige for alle forbrugere, og det kommer indretningen også til at afspejle.”
”Vi har haft et godt samarbejde med Frank Heskjær fra EDC Erhverv. Han har sat sig ind i og forstået vores behov og samtidigt udfordret os på de lokationer, vi i første omgang havde i tankerne. Frank har dyb indsigt i det aarhusianske detailmarked, og han har spillet en vigtig rolle i forhold til at sætte det politiske ambitionsniveau for Store Torv. Så hele forløbet har været yderst professionelt, og vi haft stor glæde af Franks indgående lokalkendskab og ekspertise inden for detail.”
Frank Heskjær, retail- og kontorchef i EDC Erhverv Poul Erik Bech, siger: ”DitUr flytter ind i et særdeles attraktivt lejemål på Aarhus’ mest eksklusive butiksbeliggenhed og kommer dermed i fint selskab med naboer som Shaping New Tomorrow, Biomega, Tiger of Sweden, B&O og STØY. DitUr passer perfekt til udviklingsplanerne for området, og omvendt passer området som fod i hose til de visioner DitUr har for butikken. Jeg ønsker dem stort tillykke og held og lykke med lejemålet og glæder mig til at kigge forbi, når butikken slår dørene op. Samtidigt håber vi, at vi i EDC Erhverv kan hjælpe dem med at finde flere butikker rundt omkring i landet, når de forhåbentlig kan udvide deres succes med flere fysiske butikker.”
Det har tidligere været muligt at se varerne i virksomhedens domicil i Hasselager, og det vil man også kunne fremover. I august 2022 vil showroomet dog være at finde 200 meter fra den nuværende adresse, da DitUr har købt en ny grund, hvor de er ved at få opført et 5.100 m2 stort domicil.
Det er de 28-årige tvillingebrødres egen passion for ure, der siden begyndelsen har drevet værket. Kasper Dissing siger: ”Det hele startede med, at vi begge som 17-årige havde investeret i dyre Omega-ure, som vi var nervøse for at bruge, hvis vi fx skulle i byen. Derfor var vi på udkig efter et alternativ – et ur af kvalitet, men til en overkommelig pris. Det var nærmest umuligt at anskaffe til under 5.000 kr., og den frustration var katalysator for, at vi fandt ud af, at man ved at fjerne mellemleddene og sælge direkte til forbrugeren kunne sætte prisen til omkring 700 kr. Vi opdagede et hul i markedet, og det blev starten på DitUr.”
Fra at have pakket ordre i deres 16 m2 store teenageværelse stod Mikkel og Kasper Dissing små seks år senere i Løvens Hule for at pitche DitUr. I mellemtiden havde brødrene fået en god forretning op at køre, og det fik løverne da også hurtigt øje på. De kunne gå fra hulen med en investering på 1,2 mio. kr. for 15% af virksomheden – en investering, der ifølge Kasper Dissing, har været det hele værd:
”Det har været fantastisk at få Jacob og Jesper med ombord. De har bidraget med et tårnhøjt ambitionsniveau, så vi i dag tror mere på os selv og vores forretning. Hvis vi ikke havde dem med på holdet, er det ikke sikkert, vi på én gang ville åbne ny butik, bygge domicil og begive os ud på nye markeder. Vi er på et år gået fra 6 til 40 ansatte, og i 2020 har vi haft mere end 100.000 kunder. I oktober udvidede vi webshoppen til Norge, og her har vi omsat for 300-400% så meget, som vi havde målsat. Derfor har vi nu også en fysisk butik i Norge på tegnebrættet, og til sommer udvider vi onlinedelen til Sverige. Herudover planlægger vi at starte op i Polen, da der er et stort potentiale. Så med Jacob og Jesper har vi accelereret og forventer en 50% vækst og mere end 150.000 kunder i 2021.”
Om baggrunden for virksomhedens succes siger Kasper Dissing: ”Jeg tror faktisk, at en vigtig grund til, at det fra starten er lykkes os at ekspandere så eksplosivt, er, at vi er tvillinger. Vi har en særlig åbenhed, og der er bare no bullshit. Derudover har vores opdragelse givet os samme livsværdier og arbejdsmoral, og det afspejler sig i vores fælles mål, idéer og drømme. Men det er selvfølgelig ikke kun en fordel. Ulempen kan nogle gange være, at vi læner os så meget op ad de samme værdier, at vi ikke får udfordret hinanden nok. Men overordnet set tror jeg, at det har haft en rigtig positiv indvirkning på vores forretning.”