”Vi har i forvejen en lille butik på 65 m² i København, som i december er pakket med mennesker. Det kan vi ikke i disse coronatider, og derfor synes vi, det er en god ide at have et alternativt sted at sende vores kunder hen, når der bliver for lang kø.”
”Vi vælger normalt destinationsshopbutikker i forhold til placeringer af vores butikker. Vi plejer ikke at tage det, som jeg vil kalde en A-placering. Vi plejer at ligge os ved andre steder, hvor folk skal finde os. Det er en del af konceptet. Vi vil gerne være i spændingsfeltet mellem det at være high-street, luksuriøs og urban. Vi placerer os ikke på Nørrebro, men heller ikke på Kongens Nytorv, men på gader og stræder, hvor der er nogle spændende lokaler.”
”Den giver os rigtig god eksponering overfor rigtig mange mennesker, som kommer på og omkring Kongens Nytorv, især i disse måneder pga. julen, så vi prøver konceptet af. Det har vi haft stor succes med i andre byer, så det er en god fremgangsmåde for os, og er noget, som vi helt klart vil benytte os af i andre byer.”
”Vi har prøvet det i Oslo og London for et par år siden med stor succes, og i sommers lavede vi en lastbil om til et mobilt piercingstudie og smykkebutik, hvilket var en ny form for pop-up, som er mobil, hvor vi i seks uger kørte rundt i det danske sommerland.”
”Desuden startede vores butik i Selfridges i London, som en pop-up butik, og den blev efter en kort prøveperiode til en permanent butik, så det har været en stor succes. Pop-up butikken er en god mulighed for os, for at lege med vores koncept og prøve nogle ting af. Vores butik er fra vores vedkommende lavet af 100% upcycled-recycled genanvendt materiale, hvor alt kan genanvendes og bliver genanvendt til andre projekter bagefter.
”Vi har en klar ambition om at åbne butik nr. 2 i København. Det har vi besluttet. Vi håber, at vi kan åbne butik nr. 2 i København senest til maj 2021. Men nu skal vi lige se, hvordan det hele spænder af i forhold til corona og ikke mindst vores midlertidige butik og julesalget.”
”Vi har hele tiden gerne villet have nogle andre med – igen for at lege og afprøve vores koncept. Når vi åbner vores permanente butikker, så er planen ikke at dele med nogen, men på sådan et sted her, som vi ser som en legeplads og for at teste vores koncepter af, så synes vi, det var en oplagt ide og sjovt at have bl.a. Mikkeller og Magasin Blomster med inden over for at skabe endnu mere liv i butikken.”
Vil du blive opdateret på detailmarkedet? Hent DetailFokus her